forsasfiske

Alla inlägg den 9 april 2011

Av Nicklas forsgren - 9 april 2011 18:45

Lördag morgon och halvstorm på Bysjön. 0530 ringer klockan och vinden viner  stugknutarna, perfekt dag för angling!? Lite osäker på om de var värt ett försök så klockan stängdes av och vi kurade ihop oss under täcket igen. Håkan var som lovat framme vid stugan våran 0600 och tjatade upp oss ur sängen och en liten stund senare satt vi på skotrarna och angilng var ett faktum. Katterna våra har ju slut på kokad fisk!!! Håkan borrar, jag rensar is och mäter djup och farsan agnar på. Medans det 3:e donet agnas så flaggas det på ett av dom som nyss hamnat i vattnet, vindflagg möjligtvis i denna storm? Icke, dagens första landad och det här såg ju lovande ut med denna inledning.Sedan dröjer det ett tag och kaffepann locket hinner oxå blåsa iväg ett par gånger innan nästa gädda sitter. Jag lyckas till och med landa 2st innan jag klockan 10 beger mig iväg på nya äventyr med arbetskamraterna..

Har köpt en lämplig hjälmkamera som jag ska ordna ett fäste till kepsen på för sommarens flugfiske och eventuellt fånga härliga ögonblick på film.

Testade den lite denna gång men bättring lovas, se de som ett test;)


med denna på skallen under rockenkläckningar och flugspö kan det bli spännande..

SOMMAR NU!!!


Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards