forsasfiske

Alla inlägg under maj 2021

Av Nicklas forsgren - 23 maj 2021 14:42

Som vanligt som 2-barnspappa med hus så blir det enstaka timmar över till hobbyn. Efter

att ha testat lyckan med havsöringarna i Sollefteå 210415 så var det äntligen dags för insjööring premiär. Jag och lokförare Hellström www.svartdalsberget.wordpress.com/ från Långseles mörkaste håla tyckte det var läge att testa en stor sjö som tidigare givit bra resultat. Klockan ringer 04:20 på söndagsmorgonen och denna gång är det lätt att kliva upp. En lång bilfärd senare äntrar vi sjön med en hel del nya prylar som skall köras in. 07:20 tror jag att vi fått i alla grejer i vattnet och solen står redan högt på himmelen denna vackra vårdag. Fisket var inte så lyckat denna dag och en gädda var det enda som klev på efter 12 timmars nötning. Som vanligt innan vi ska rampa upp så hittar vi betesfisken! 

  

FANTASTISKT ROLIGT MED HUGG AV FEL SORT!?


Mer fanns det inte att förtälja av denna tripp mer än att sommarens resa är planerad i detalj!


Mitten på maj och frivecka från jobbet!!! siktet var inställt på en lång helg med stora Kanadarödingar men någon fladdermusätare och en pollenchock från jordens mittpunkt satte stopp för min medverkan. här kan ni läsa hur det gick för dom övriga galningarna på denna resa.


www.svartdalsberget.wordpress.com/2021/05/18/kanadaroding-och-lite-gadda/


Tillslut så kommer jag iaf ut på en eftermiddagssväng med egna båten för första gången detta år. I all iver med packning och grejer när jag tror att jag har allt med mig så bär det iväg. Siktet var inställt på en sjö som jag inte fiskat i på 3 år men potentialen är stor. När allt är riggat och sjösättningen är klar så inser jag att jag glömt allt vad ytterplagg heter! Skalbyxor/jacka, skor, mössa och vantar är hemma. Som tur är verkar vädret hyffsat stabilt och det finns ingen återvändo. Bara till att pälsa på sig allt som finns i bil och ryggsäck och bege sig ut på sjön. När väl alla grejer är vattnet så tar jag sikte på den delen av sjön som brukar ge ifrån sig lite öring, stendött och inte ens betesfisken är i närheten. Jag kollar lite historik på väder och lägger märke till att det varit en stabil vind dom senaste dagarna och beger mig mot delen av sjön dit det blåst i hopp om att betesfisken blåst in dit. Mycket riktigt, efter första passagen visar det sig lite betesfisk och inte sent därefter smäller det till på riggen.


 

FÖRSTA INSJÖÖRINGEN FÖR ÅRET ÄR ETT FAKTUM.


Jag nöter på i denna del av sjön och huggen kommer med jämna mellanrum. Med totalt 5 upp och 2 tapp på 6 timmar denna eftermiddag så trailar jag upp ovanligt tidigt, pga den eminenta vindskyddande fiskemunderingen. Jag och Fredrik Ivarsson har eventuellt en minitripp på g inom dom närmaste dagarna med båt och husvagn mitt ute i helvetesingenstans! Har även årets resa inplanerad med lokföraren där storslagna planer är på gång med en norrlandsturne och förmodligen enorma öringar i sikte. Kommer komma intressanta uppdateringar efter det.


hörs hej

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards